Scania urychluje nasazení autonomní přepravy mezi dopravními uzly

Scania urychluje nasazení autonomní přepravy mezi dopravními uzly
Fotografie: Sca
  • Za vším stojí pilotní program autonomní přepravy
  • Scania toto řešení začala testovat již v roce 2021
  • Systém nabízí autonomní řízení čtvrté úrovně

Společnost Scania spuštěním komerčního pilotního programu autonomní přepravy (Autonomous Commercial Pilot Programme) pokračuje ve strategickém vývoji autonomních řešení přepravy mezi dopravními uzly. Jakožto člen skupiny TRATON bude také spolupracovat s americkou společností Plus, která ve vozidlech společnosti Scania a skupiny TRATON implementuje plně autonomní technologii SuperDrive na úrovni 4. Komerční pilotní program autonomní přepravy společnosti Scania je součástí úsilí zpřístupnit zákazníkům možnost testování samořiditelných vozidel a demonstrovat je v rámci provozu mezi přepravními uzly. Dále se zaměřuje na tvorbu koncepcí, které bude možné provozně dále rozšiřovat, aby zákazníkům přinášely skutečnou přidanou hodnotu.

Spuštění programu společnosti Scania přichází v době, kdy zákazníci hledají důvěryhodné a spolehlivé partnery, s nimiž se pustí do vývoje a zavádění autonomních vozidel v rámci svého podnikání. Toto nové řešení vyniká díky tomu, že ho lze přizpůsobit konkrétním trasám a přepravním profilům zákazníků. „Naším závazkem je vyvíjet řešení v oblasti autonomní přepravy, která jsou kompletně propojená. Znamená to, že technologie jsou šité na míru a podpora je poskytována přímo od výrobce. Řešení jsou navržena tak, aby je naši zákazníci mohli provozovat v rámci stávající infrastruktury a provozních procesů,“ popisuje Peter Hafmar, viceprezident společnosti a vedoucí oblasti autonomních řešení. Očekává se, že řešení v oblasti autonomní přepravy mezi dopravními uzly od společnosti Scania nejenže pomůže u zákazníků zlepšit efektivitu přepravy, sníží emise a zvýší bezpečnost na silnicích, ale pomůže rovněž řešit celosvětově stále větší nedostatek řidičů.

Scania autonomní řešení přepravy testuje na švédských silnicích již od roku 2021, během roku 2024 plánuje rozšířit pilotní provoz u zákazníků i v dalších evropských zemích. „Rozšířením programu autonomní přepravy mezi dopravními uzly zaujímáme v oblasti poskytování autonomních řešení zákazníkům přední pozici,“ říká Peter Hafmar. Nákladní vozidla Scania vybavená systémem autonomního řízení úrovně 4 od společnosti Plus se záložním řidičem se už testují na veřejně přístupných silnicích v Evropě. Obě společnosti spustí pilotní komerční provoz, poté zahájí sériovou výrobu, která umožní nasazení takových vozidel v širším měřítku. „Společnost Plus velmi těší, že si ji Scania zvolila jako dlouhodobého partnera v oblasti autonomních technologií. Zúročíme celosvětové zkušenosti při zavádění našeho vysoce modulárního a flexibilní softwaru pro autonomní řízení.

Scania tak pomůžeme urychlit vývoj výkonných autonomních nákladních vozidel, která se bezpečně a jednoduše začlení do provozu zákazníků a budou komerčně nasazována v širším měřítku. Peter Hafmar dodává: „Autonomní řízení vnímáme jako klíčový prvek v rámci našeho kompletního sortimentu bezpečných, efektivních a udržitelných přepravních řešení, která lze přizpůsobit konkrétním potřebám každého zákazníka. Naši snahu v tomto směru partnerství skupiny TRATON se společností Plus významně posiluje.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze