Nabíjení v Německu, Rakousku a Švýcarsku s ADAC kartou výrazně zdraží

3
Nabíjení v Německu, Rakousku a Švýcarsku s ADAC kartou výrazně zdraží
Fotografie: ADAC
  • K vlně zdražování elektřiny se přidal i velký německý poskytovatel
  • S ADAC kartou zaplatíte za nabíjení nyní o třetinu více
  • Přesto jde stále o výhodnou nabídku

Pokud používáte ADAC kartu, s níž lze v Německu, Rakousku a Švýcarsku nabíjet u 90 % veřejných nabíjecích stanic, měli byste zpozornět. Od neděle 6. 6. si totiž připlatíte, a to v některých případech citelně. Není to rozhodnutí ADAC, ten pouze přeprodává službu velkého německého poskytovatele EnBW (Energie Baden-Würtenberg, AG), který dobíjecí karty poskytuje i přímo. Jenže za vyšší ceny. Vydání první karty ADAC na uživatele je zdarma (od druhé dál se jednorázově platí 9,90 eur).

Uživatelé ADAC karty se základním tarifem pro příležitostné uživatele budou nově platit za kilowatthodinu na DC nabíječkách místo stávajících 0,39 eur (9,90 Kč) nově 0,52 eur (13,20 Kč), tedy o třetinu více. Sice je to stále o trochu méně, než motoristé platí přímo u EnBW (dosud 0,49 eur/12,50 Kč, nově 0,55 eur/14 Kč), avšak rozdíl se výrazně snížil. Zatímco dříve jste s ADAC kartou za dobití 50 kWh ušetřili 127 korun, nově už to bude jen 38 korun. Konkrétně zaplatíte 661 Kč, zatímco v Česku zaplatíte u ČEZ jako příležitostný uživatel za stejné množství elektřiny 375 Kč, u E.On 345 Kč a u PRE dokonce jen 300 Kč.

To ale není vše; nově se v ceníku ADAC objevuje sleva na stojanech EnBW, tam zaplatíte 0,48 eur/12,20 Kč. To je ovšem nová výhoda, protože přímo u EnBW musíte platit tarif pro časté uživatele (5,99 eur měsíčně), aby vám výhoda byla poskytnuta. Jedna věc se ovšem po zdražení nezměnila; v ceníku figurující „provozovatel s vysokými cenami“ (čímž je myšleno samozřejmě Ionity) stojí nezměněných 0,79 eur (20,90 Kč) za kWh.

Po nedávné vlně zdražování v Česku nyní udává trend velký poskytovatel i u sousedů. A ceny elektřiny rostou v poslední době nepříjemně dynamicky; mnohem více, než v čase plus minus stagnující ceny fosilních paliv. Pravda je, že nikdo nesliboval, že elektromobilita bude levná, avšak takovéto pohyby v důležité počáteční fázi by mohly ochladit chuť zákazníků přejít na elektrický pohon dobrovolně. Uvidíme, co přinese blízká budoucnost a doufáme, že se nepotvrdí platnost známého úsloví „dobře už bylo“.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Ne, jen se BEV posunou kam patří nejméně do doby vynálezu převratné baterie...tedy do města s nabíjením doma.
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Dovolte mi reagovat na naprosto odlišné zvolání od těch které se do nás tolik let horem dolem futrovaly: "Pravda je, že nikdo nesliboval, že elektromobilita bude levná..." Kde se vzal ten obrat o 180°? Z článků neustále omílajících jak je to ekonomicky a ekologicky super výhodné přejít najednou neplatí ani jedno a to prozření trvalo tak dlouho? Jediné čemu ten násilný rychlý přechod pomůže bude v městských aglomeracích vyšší dožití důchodců, díky o něco lepšímu ovzduší pod jejich okny... To tedy nic moc výsledek tak gigantických nákladů z daní naší populace...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze