Malá elektrická Škoda už má tvář a jméno. Přivítejte nový Epiq

30
Malá elektrická Škoda už má tvář a jméno. Přivítejte nový Epiq
Fotografie: Škoda Auto
  • Mladá Boleslav odhalila podobu a název malého elektromobilu, chystaného na příští rok
  • Vyrábět se bude ve Španělsku spolu s dalšími malými elektromobily z koncernu
  • Půjde o vysoký crossover o celkové délce 4,1 m a s velkým vnitřním prostorem

Škoda Auto představila studii budoucího malého elektromobilu Škoda Epiq, který otvírá hned několik nových historických epoch. Bude prvním vozem své značky, který oblékne nový designérský sloh Modern solid, za nímž stojí aktuální šéfdesignér značky Oliver Stefani. A zároveň jde o první elektromobil Škoda s ambicemi na skutečně masovou výrobu i prodeje. Startovní cena by se totiž měla pohybovat kolem 25 000 eur (630 tisíc korun), tedy zhruba o 200 tisíc korun níže, než začínají použitelné rodinné elektromobily dnes. Zároveň jde o cenovou hladinu, v níž se dodnes pohybuje Volkswagen e-up!, tedy technické dvojče předčasně ukončené Škody CitigoE, který je ovšem o třídu menší a technologicky o generaci zpět.

Škoda Auto zároveň prozradila první hrstku technických údajů, takže je jasné, že nás jejich postupným odhalováním bude napínat ještě nějakou dobu. O akčním rádiu na jedno nabití kolem 400 km už jsme sice věděli, ale automobilka tuto hodnotu potvrdila a navíc ji zformulovala „přes 400 km“. Těšit se můžeme na kufr o objemu až 490 l, což je ve své třídě rekordní hodnota. A protože víme, že novinka vzniká na platformě MEB Entry, tak víme, že poháněna budou přední kola.

Design se proměnil od perfektního balancování hmot ve snadno uchopitelný, geometrický jazyk, ozvláštněný kontrastními detaily typu světel ve tvaru písmene T, nahrazujících dosavadní známou siluetu písmene C. Z karoserie zmizelo legendární logo s okřídleným šípem, s ohledem na čínské zákazníky všude nacházíme jen nápisy Škoda. Pouze kola své kryty nábojů ozdobila tak, jak byli příznivci značky po dekády zvyklí. Zároveň se tvůrcům podařilo zamaskovat všechny kamery a radary, takže už neční z karoserie. Chválíme za zachované klasické kliky a také nabíjení port na pravém předním blatníku. Dojít by mělo i na maticové světlomety, tedy prvek v této třídě zatím velice neobvyklý. A Škoda Epiq své světlomety poprvé opticky zamaskovala, podobně, jako to s oblibou dělají korejské automobilky.

Velkou očistou prošel také interiér, jehož styl vychází z výrazné palubní desky s plovoucím centrálním displejem, který sází na spoustu poliček, udržitelné materiály a několik fyzických tlačítek, která zřejmě odolají tlaku ekonomů i čínských zákazníků. Prostor zůstal dokonce i na druhý, byť maličký, displej ve funkci přístrojového štítu. Vše korunuje trademark pana Stefaniho ve formě dvouramenného volantu s naznačeným třetím ramenem. Celé to na fotkách působí čistě a úhledně, jde však zatím o počítačové rendery a především studii. Na sériovou podobu si tedy počkáme a doufáme, že bude působit podobně vzdušně a barevně.

Diskuze ke článku
Kryštof Dostál
Kryštof Dostál
Náhon na předek je provar. Když to je elektro tak nevidim důvod proč by to nemělo hnát záda
Josef L
Josef L
Nemá to být e-Pig? :) bože, kdo vymýšlí tyhle názvy.... Na cenu jsem zvědav, myslím, že za 630 tis. bude mít 1f nabíječku, bez tepelného čerpadla, zadní kamery a vyhřívání sedačky apod. Rozumná verze bude mít cenu tak 850 tis. Kč.
Marek M.
Marek M.
Neměla už někdy teď nastat cenová parita spalovacích aut a EV? Nebo se to zas odkládá? Protože auto velikosti Fabie za cenu od cca 630 tisíc mi teda přijde dost drahé.
Petr Basa
Petr Basa
Pěkný, líbí se mi zevnitř i zvenku, předokolka mi nevadí. O dojezdu a rychlosti nabíjení si mohou žvanit co chtějí, klíčový parametr bude kapacita baterie.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze