Nio chystá rovnou dvě nové, masovější značky. Už velice brzy

11
Nio chystá rovnou dvě nové, masovější značky. Už velice brzy
Fotografie: Nio
  • Prémiový výrobce elektromobilů míří do spotřebních tržních segmentů
  • Založí za tím účelem několik nových značek
  • Ta první byla právě odhalena a v Číně na ni už běží kampaň, druhou už také známe

Čína má trochu odlišný vztah k duševnímu vlastnictví, než Evropa, a také jiné marketingové metody. To je dobré mít na paměti, když si člověk přečte o další nové značce, vstupující na automobilový trh. Když tedy agentura Reuters přišla s informací, že ztrátová čínská prémiová automobilka Nio míří do mainstreamových tržních segmentů, člověka, aspoň okrajově obeznámeného s čínskými reáliemi jistě napadlo něco, co se o několik řádků dále potvrdilo; že opět vznikla nová značka, tentokrát Onvo. A nezůstane bez obsahu; až letos v květnu odstartuje, rovnou nabídne i první model L60, mířený (nepřekvapivě) přímo proti Tesle Model Y.

Jenže evropský trh, pro který se tato akce primárně koná, se může těšit i na druhý nový brand – Firefly. Ten se specializuje pro změnu zase na levné městské elektromobily. Obě značky by také měly podporovat rychlou výměnu baterií ve stanicích, budovaných značkou Nio už i v Evropě. Vůbec prvním vozem značky Firefly (kterou Evropané už z automobilového trhu znají, protože stejně říká Fiat své rodině spalovacích motorů) by měl být kompaktní hatchback, o němž zatím není známo nic bližšího.

Značka Nio, jejíž hospodářské výsledky zatím nesplnily očekávání, při té příležitosti ústy svého generálního ředitele pro Francii Nicolase Vincelota také prozradila, že mění obchodní strategii a místo důrazu na předplatné se soustředí na nové distribuční kanály přes internet či stylové butiky v obchodních centrech. Má jí to pomoci nespadnout do bankrotu, což je dnes v oboru snazší, než kdykoliv předtím.

A protože nových značek není nikdy dost, novou chystá rovněž konkurenční XPeng. Roztodivné jméno Mona ponesou velmi levné modely s autonomním řízením.

Diskuze ke článku
Petr Seliger
Petr Seliger
A není to málo Antone Pavloviči, jen dvě nové a masovější značky?
Těm asi úplně je*lo.
Dini Dini
Dini Dini
Čína způsobí úplnou devalvaci automotive odvětví. Auta budou spotřební, levná, recyklovatelná, bude jich hodně, budou se kopírovat vzájemně. Už to nebude motor Evropy, najdeme si něco jiného -ziskovějšího, ale auta to nebudou. A ani pro Čínu to nebude výhra - pokud vydělá, tak málo.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze