Hyundai zvažuje zavedení výbavy za předplatné

1
Hyundai zvažuje zavedení výbavy za předplatné
Fotografie: Hyundai
  • Automobilka Hyundai se připravuje na budoucí časy, kdy prodeje aut nebudou hlavním příjmem
  • Restrukturalizovala strukturu svých vývojových divizí a nastínila nové plány
  • Zvažuje cestu, za kterou byly konkurenční automobilky kritizovány

Automobilka Hyundai Motor vytvořila novou divize Hyundai Connected Mobility Marcuse Welze. Ta vznikla sloučením stávajících oddělení Mocean, které se zabývalo předplatným, a Bluelink, specializovaného na on-line služby. Jejím úkolem má být přivést automobilku do časů, kdy se bude muset živit jinými způsoby, než prodejem nových aut. Model vyrobit, prodat a dál se starat nejvýš o servis totiž není vnímán jako perspektivní. Obecně samotné vlastnictví automobilu jako takové není perspektivní, takže bude třeba získat peníze od zákazníků (pan Welz tomu říká přiblížit se klientům i po prodeji) jinými cestami. Jako první přijde na řadu předplatné.

Pan Welz nastínil první plody této snahy a také zvažované další možnosti. Především automobilka nabídne zákazníkům tři úrovně on-line konektivity, což se týká už i současných modelů s infozábavním systémem s 10,25" displejem. Zdarma bude Autocaru jen ta základní Lite po dobu 10 let, která nabídne služby v podobném rozsahu, jako dnes, tedy on-line navigaci a služby ve voze. Za 2,99 eur (75 korun) měsíčně bude úroveň Plus s přístupem ke všem službám na dálku a vrcholné Pro (9,99 eur/250 korun měsíčně) pak pokročilé on-line služby typu plateb ve voze, nabídek partnerů či „propojení řidiče s okolím“. Nezaznělo však, kdy a kde se mají zákazníci na novou službu těšit a vyjádření českého zastoupení Hyundai se nám získat nepodařilo.

Zároveň se mluvilo o OTA a zvažování možnosti dálkové dodatečné aktivace některých služeb či prvků výbavy za předplatné Features-on-Demand (FODs). Tedy model, který se postupně snaží zavádět všechny automobilky, avšak zatím narážejí na nechuť zákazníků. Třeba BMW za to sklízí hojnou kritiku, naopak Tesla podobný model provozuje bez problémů. Vtip je v tom, že by se všechna vyrobená auta hardwarově maximálně podobala a jednotlivé prvky výbavy by se aktivovaly elektronicky buď přímo při koupi nového auta, nebo později dálkově, a to za předplatné na časově omezenou, či trvalou aktivaci. Na jednu stranu i zákazník, který o dotyčné prvky nestojí, si je musí s celým autem koupit, na druhou stranu automobilka výrazně ušetří na výrobních, konstrukčních i homologačních nákladech.

Výhodou by ovšem bylo, že by kupující za výbavu nemusel platit rovnou u nového auta, ale mohl by se později dodatečně rozhodnout pro její dokoupení. Stejně tak by šlo prostě přestat předplácet i prvky, které se ukážou jako zbytečné. Tento model se pochopitelně nehodí na všechno, nicméně speciality typu adaptivních světlometů, vyhřívání sedadel či více barev do ambientního osvětlení se pro nový obchodní model přímo nabízejí.

tisková zpráva
Diskuze ke článku
HUCKOVA IVETA
HUCKOVA IVETA
Ahojte všetci, ponúkame rýchly a spoľahlivý súkromný úver s nízkou úrokovou sadzbou 4%, rozsah úveru od 5 000 CZK/EUR do 50 000 000 CZK/EUR na obdobie (1 až 400) mesiacov, táto transakcia je 100 % garantované pre každého v Pre Slovenskú a Českú republiku pre viac informácií kontaktujte email: huckovaiveta5@gmail.com

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze